شاید برای شما هم پیش آمده باشد که توسط آرم یا لوگوی سایت، شرکت و … به آن جذب شده باشید. لوگو اولین و مهم ترین عنصر برای جذب مخاطب می باشد. در ادامه با ما همراه باشید.

اولین بار چه کسی لوگو طراحی کرد؟

شاید برای شما جالب باشد که بدانید چه کسی اولین بار توانسته است لوگو را طراحی کند. در دوران یونان باستان افراد به نقاشی و حکاکی و زبان تصویر بر روی سنگ ها و دیواره غارها می پرداختند و همین موضوع باعث شد که طراحی بیشتر رواج پیدا کند. اما نمی توان گفت که چه کسی اولین بارچنین ایده ای به ذهنش رسید و آن را اختراع کرد.

اولین بار چه کسی لوگو طراحی کرد؟

 

لوگو ها نشان دهنده ی نماد برند ها و یا هویت های سازمانی می باشند. پس شما به عنوان یک طراح، به دانش در این مورد نیاز دارید و باید به یکسری قوانین آشنایی داشته باشید.

 

یک لوگو خوب و حرفه ای زمانی می تواند تاثیرگذار باشد که طراحان لوگو از تحقیقات برند و اصول طراحی لوگو برای بهینه سازی این عناصر استفاده کنند.

اگر می خواهید برای کسب و کار خود یک لوگوی خاص طراحی کنید که هم نظر کاربران را جلب نماید و هم در ذهن کاربران ماندگار شود، باید طراحی لوگو را به یک شرکت و تیم تخصصی و حرفه ای بسپارید.

شرکت ما در طراحی لوگوی شرکت های بزرگی همچون موارد زیر نقش داشته است:

  • شرکت صادرات دوربین های مداربسته VORTX
  • کارخانه رشته وماکارانی و… الهام
  • شرکت نوین لارو آذر
  • شرکت لوازم خانگی ایتالیایی فدرال
  • شرکت صادرکننده درب های ضد سرقت الاکو
  • شرکت بزرگ تولیدی پارس آرین روی (تولیداکسید روی)
  • شرکت بزرگ لیوتیس
  • و چند تن از طلافروشان، مشاوران، عکاسان، مزون، موسسه هنری و لوگوهای شخصی و طراحی اسم و…

 

مواردی که لازم است در طراحی لوگو رعایت کنیم؟

  • داشتن سازگاری و تناسب با موضوع کسب و کار
  • خاص و منحصر به فرد بودن
  • داشتن وضوح و خوانایی
  • این قابلیت را داشته باشد که تا ابعاد یک سانتی متر کوچک شود
  • تناسب بین اجزاء لوگو از نظر سایز و رنگ و … رعایت شود
  • داشتن تعادل بصری
  • تا حد امکان شکل هندسی داشته باشد
  • به کاربری لوگو در دراز مدت توجه شود و در صورت نیاز قابلیت تک رنگ شدن را داشته باشد

 

طراح لوگو چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟

ویژگی های طراح لوگو

دیدن نمونه کارهای طراحی لوگو:

اگر شما می خواهید لوگویی را طراحی نمایید، ابتدا باید ایده پردازی کنید. یکی از راه های ایده پردازی، دیدن نمونه کارها در این زمینه می باشد. این کار باعث می شود که ذهن شما بازتر شود و خلاقیت بیشتری را ایجاد می کند که شما بتوانید طرحی منحصر به فرد و خاص را ایجاد کنید.

شما نباید از طرح های دیگران مکپی برداری کنید. تنها باید با دیدن این کارها، ایده ای را که در ذهنتان ایجاد می شود را گسترش دهید تا به طرحی که مدنظرتان است برسید.

 

پیاده سازی طرح بر روی کاغذ:

ممکن است وقتی می خواهید شروع به طراحی لوگو کنید، ایده های متفاوتی به ذهنتان برسد. پس برای این که دچار سردرگمی نشوید، بهتر است ایده های خود را بر روی کاغذ پیاده کنید. این کار به شما کمک می کند تا ایده هایی را که ضعیف تر هستند و نمی توانند به عنوان لوگو مطرح شوند را دور بریزید و روی ایده های بهتر و قوی تر تمرکز کنید و آن ها را گسترش دهید. این کار هم چنین ذهن شما را بازتر خواهد کرد و به راحتی می توانید به گزینه مناسب برای طراحی لوگو دست پیدا کنید.

 

مشورت کردن و نظرخواهی:

لوگویی که شما طراحی می کنید، ممکن است به نظر خودتان جذاب و عالی باشد اما این فقط از دید خود شماست. پس اگر می خواهید بدانید که لوگوی شما می تواند به عنوان یک لوگوی جذاب معرفی شود یا خیر، باید آن را با دیگران نیز به اشتراک بگذارید. این کار به شما کمک می کند که به بررسی نقاط ضعف آن بپردازید و ایرادات آن را برطرف کنید و آن را به بهترین شکل ارائه دهید.

 

شما می توانید برای دریافت اطلاعات بیشتر و دیدن لوگوهای طراحی شده توسط شرکت ما، به سایت و یا پیج اینستاگرام ما مراجعه کنید و از طریق شماره های موجود در سایت، سفارش خود را ثبت نمایید و با ما در تماس باشید.