طراحی لوگو اگر به صورت حرفه ای طراحی شده باشد، می تواند یک عامل مهم در فروش و درآمد کسب و کار شما باشد. در ادامه به شما خواهیم گفت که چگونه می توانید لوگو مورد نظر خود را سفارش دهید.

طراحی لوگو چیست؟

طراحی لوگو را می توان فرایندی در نظر گرفت که اگر آن را به صورت کامل و حرفه ای طراحی کنید و بتوانید یک خروجی بسیار حرفه ای و خاص را تولید کنید، به درآمد بالایی خواهید رسید.

شما برای طراحی حرفه ای که بتواند مخاطب را جذب کند، به داشتن چندین علم در کنار هم نیاز دارید. از مهم ترین علومی که باید به آن ها در هنگام طراحی لوگو تسلط داشته باشید عبارتند از:

  • جامعه شناسی
  • روانشناسی رنگ
  • روانشناسی رفتار
  • فرم شناسی
  • خط شناسی

 

مراحل طراحی لوگو

مراحل طراحی لوگو

طراحی لوگو یکسری مراحل دارد که طراح باید با توجه به آن ها مسیر طراحی لوگو را طی کند تا بتواند یک لوگوی جذاب و در عین حال حرفه ای را برای مشتریان رقم بزند. این مراحل عبارتند از:

شناخت برند:

می توان گفت اولین مرحله ای که برای هر طراح لوگو لازم است، شناخت برند است. این مرحله به قدری اهمیت دارد که اگر طراح با برند آشنایی نداشته باشد، نمی تواند به طراحی آن لوگو بپردازد. طراح برای شناختن برند نیاز به یکسری اطلاعات دارد که شما به عنوان مشتری باید به او بدهید.

 

ایده پردازی:

ایده پردازی یکی دیگر از مهم ترین مراحل طراحی لوگو محسوب می شود، زیرا طراح برای این که بداند چه طرحی مناسب تر است، باید ابتدا ایده پردازی کند و سپس طرح های مد نظر خود را روی کاغذ رسم نماید و در نهایت از بین آن ایده ها، یکی را انتخاب کند.

 

پیاده سازی روی نرم افزار:

بعد از آن که طراح توانست از بین طرح های روی کاغذ به انتخاب درست و مناسبی برسد، حال باید آن طرح را بر روی نرم افزار پیاده سازی کند تا به لوگویی حرفه ای تبدیل شود.

نرم افزار های مختلق و بسیار زیادی برای این کار وجود دارد که طراح می تواند از آن ها برای لوگوی خود استفاده کند و طرحی را ایجاد نماید که مورد نظر مشتری باشد.

 

اگر می خواهید برای کسب و کار خود یک لوگوی خاص طراحی کنید که هم نظر کاربران را جلب نماید و هم در ذهن کاربران ماندگار شود، باید طراحی لوگو را به یک شرکت و تیم تخصصی و حرفه ای بسپارید.

شرکت ما در طراحی لوگوی شرکت های بزرگی همچون موارد زیر نقش داشته است:

  • شرکت صادرات دوربین های مداربسته VORTX
  • کارخانه رشته وماکارانی و… الهام
  • شرکت نوین لارو آذر
  • شرکت لوازم خانگی ایتالیایی فدرال
  • شرکت صادرکننده درب های ضد سرقت الاکو
  • شرکت بزرگ تولیدی پارس آرین روی (تولیداکسید روی)
  • شرکت بزرگ لیوتیس
  • و چند تن از طلافروشان، مشاوران، عکاسان، مزون، موسسه هنری و لوگوهای شخصی و طراحی اسم و…

 

انواع لوگو

انواع لوگو

برای این که شما هم با انواع لوگو آشنایی داشته باشید و بدانید کدام لوگو می تواند مناسب تر باشد، در ادامه به معرفی برخی از آن ها پرداخته ایم.

 

لوگو تصویری:

لوگوی تصویری را می توان یکی از محبوب ترین و پر کاربرد ترین نوع لوگو در جهان دانست. این نوع از لوگو می تواند معنی و مفهوم برند را به خوبی نشان دهد و با تصویری که بر روی آن طراحی شده است، می توان مخاطب را جذب کرد.

لوگو های تصویری به علت آن که از نماد خاصی در آن استفاده می شود، شدیدا احساسات مخاطب را درگیر می کند. یکی از اهدافی که یک لوگو دارد این است که بیننده آن لوگو به نشان برند و یا خود برند کمی فکر بکند.

 

لوگو تایپ:

لوگو های متنی یا لوگو تایپ که بعضی وقت ها که تماما از تایپ استفاده بشود و هیچ شکلی در تصویر نباشد و تمام طرح متن باشد تایپو گرافیک هم نام داده می شود. این نوع از لوگوها را می توان یکی از پر استفاده ترین دسته بندی ها در کشور ما در نظر گرفت.

 

لوگو های ترکیبی:

لوگو های ترکیبی را می توان ترکیبی از دو نوع لوگوی تصویری و تایپی دانست. در لوگو های ترکیبی هم از لوگو تایپ و یا تایپو گرافی استفاده م یشود و هم اشکال و تصاویر را در نشانه می بینیم.

این نوع لوگوها باعث می شوند که هم کاربر برای تفکر به لوگو و فلسفه وجودی آن برند زمان بگذارد و هم برای کاربران کم حوصله تر مفهوم را می رساند.