طراحی لوگو از آن جهت اهمیت دارد که می تواند برند و کسب و کار شما را معرفی نماید. در ادامه با ما هماره باشید تا بیشتر درباره آن توضیح دهیم.

طراحی لوگو چیست؟

استفاده از نماد و اشکال مختلف به عنوان سمبل و نشان یک برند یا رویداد خاص را طراحی لوگو می گویند. طراح لوگو باید تلاش کند تا با رعایت اصول مهم در طراحی لوگو، عبارت و یا پیام خاصی را با طراحی لوگو در ذهن مخاطب القا نماید.

 

برای طراحی لوگو چه باید کرد؟

برای طراحی لوگو چه باید کرد؟

همان طور که می دانید، طراحی لوگو اهمیت بسیار زیادی دارد به گونه ای که در دنیای امروز بدون آرم و لوگو امری کاملا بی معنا می باشد.

پس طراح لوگوعلاوه بر داشتن هنر و دانش، باید بتواند با در نظر گرفتن نکات مهم،  آرم و نشان و لوگو در خور شأن برند مورد نظر انجام دهد. اصول و نکاتی که باید به آن ها توجه کنید، شامل موارد زیر می باشد:

 

شناخت برند قبل از طراحی لوگو:

قبل از شروع طراحی لوگو باید این نکته را مد نظر داشته باشید که هر اندازه زمان بیشتری برای شناخت کامل برند و اهداف و شعار تبلیغاتی آن ها بگذارید، تصمیم بهتری برای طراحی لوگو کاملا متناسب با فعالیت آن برند خواهید گرفت و درنهایت می توانید لوگویی با کیفیت و دقیق را طراحی کنید.

 

شناخت مخاطبان اصلی در طراحی لوگو:

شما به عنوان یک طراح لوگو باید بتوانید نظر مخاطب را جلب کنید، پس باید زمانی را برای شناخت کامل مخاطبان اصلی قرار دهید. برای شناخت مخاطبان می توانید از سوالات برنامه ریزی شده برای شناخت رنگ مورد علاقه ی مخاطب و ویژگی های رفتاری آن ها استفاده نماید.

 

انتخاب رنگ در طراحی لوگو:

هر طراحی که زیبا و خاص باشد ولی رنگی در آن استفاده نشده باشد، نمی تواند نظر مخاطب را به خود جلب کند. پس رنگ از مهم ترین عناصر است که نقش موثری در موفقیت کار دارد. با توجه به اینکه رنگ ها هر کدام حس خاصی را در ذهن مخاطب القا می کنند، در نتیجه باید بر اساس حوزه ی فعالیت برند، مخاطبان آن و فرهنگ مردم هر منطقه انتخاب گردد.

 

داشتن معنا و مفهوم پنهان در طراحی لوگو:

لوگو علاوه بر این که یک نماد برای معرفی برند می باشد و باید تاثیر مثبتی در کاربران ایجاد کند، باید معنا و مفهوم خاصی را نیز به همراه داشته باشد. شما به عنوان یک طراح لوگو، می توانید معنا و مفهوم لوگو را با تلفیق رنگ، خط ، فونت و اشکال هندسی ایجاد کنید و نشان دهید.

نکته ای که بسیار می تواند شما را در این راه کمک کند و باعث می شود برخی از طراحی های لوگو نسبت به سایرین در درجه ی بالاتری قرار بگیرند و بیشتر مورد توجه واقع شوند، حفظ زیبایی، سادگی و معناگرا بودن آن می باشد.

 

یک طراحی لوگو خوب چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟

یک طراحی لوگوی خوب چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟

برای آن که بتوانید یک طراحی لوگوی بسیار جذابی را ایجاد کنید که در ذهن مخاطب ماندگار شود، باید بدانید که آن طراحی لوگو چه ویژگی هایی باید داشته باشد. در ادامه به برخی از آن ها اشاره کرده ایم:

  • تناسب با هدف و حوزه ی فعالیت برند
  • طول عمر بالای ده سال
  • داشتن قابلیت تک رنگ بودن
  • کاربرد درست لوگو در تمام سایزها و بر روی سطوح مختلف
  • داشتن انسجام، تناسب و حدالامکان تقارن
  • خلاقیت و منحصر به فرد بودن
  • داشتن معنا و مفهوم
  • همخوانی با موضوع و خصوصیات برند
  • استفاده از لوگو در کارهای چاپی بدون هیچ مشکلی
  • استفاده در وب سایت ها به صورت آنلاین
  • اعتبار بخشی: یک طراحی خوب و موفق باید بتواند ارتباطی دو طرفه و صادقانه بین صاحب لوگو )نام تجاری و برند( و تجارتی که به آن اشاره دارد، برقرار نماید.
  • ماندگار و پایدار: یک طراحی خوب و موفق باید بتواند در طول زمان همراه با کسب و کار شما تکامل پیدا کند و ماندگاری خود را با تحمل طرحها و مدهای مختلف در طول زمان از دست ندهد
  • قابل ثبت به صورت قانونی : باید قادر به احراز حقوق مالکیت خود از نظر قانونی باشد یعنی منحصر به فرد و قابل ثبت باشد.
  • انعطاف پذیر: یک طراحی خوب و موفق باید بتواند به دو صورت سیاه و سفید )تکرنگ( و تمام رنگی چاپ و در سایزهای مختلف بدون تغییر در ظاهر و معنی و مفهوم آن مورد استفاده قرار بگیرد.