طراحی لوگو طیف گسترده ای دارد و می تواند به چندین صورت انجام شود. در ادامه مطلب آن را بررسی خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

تصاویر وکتور چیست؟

قبل از هر توضیح طراحی لوگو به صورت وکتور، باید بدانید تصاویر وکتور چه هستند و چرا از این تصاویر استفاده می شود؟ وکتور را می توان یکی از انواع فایل های تصویری دانست که از روش های رایج برای طراحی لوگو می باشد و از آن استفاده زیادی می شود.

یکی از مولفه های اصلی که در ایجاد تصاویر استفاده می شود، خطوط، منحنی ها، نقاط، دوایر و …. می باشد. پس تصاویر وکتور از چند نقطه و منحنی متصل به هم ایجاد می شوند.

شما به عنوان یک طراح لوگو، باید بتوانید نقاط مختلف در تصویر وکتور را با استفاده از منحنی ها به یکدیگر مرتبط کنید. درواقع، می توان گفت که تصاویر وکتور برخلاف آنچه که در ظاهرشان مشاهده می شو، فایل هایی هستند که از توابع ریاضی تشکیل شده است. تصاویر وکتور، می توانند در صنعت چاپ و طراحی وب سایت کاربرد داشته باشند.

 

تصاویر وکتور چیست؟

چرا در طراحی لوگو باید از تصاویر وکتور  استفاده کرد؟

تصویر وکتور می تواند ویرایش لوگو را بسیار آسان کند، زیرا می توان از آن ها در اندازه های مختلف برای کاربردهای گوناگون بدون افت کیفیت استفاده کرد. مانند: کارت ویزیت، بیلبورد تبلیغاتی و…

دلایل استفاده از تصاویر وکتور در طراحی لوگو

  • ویرایش آسان:

برای ویرایش لوگو طراحی شده، می توان تصویر را به شکل های هندسی کوچک‌ تری تقسیم کرد و بدون از بین رفتن کیفیت هر قسمت آن را ویرایش کرد.

  • قابلیت تغییر سایز:

تصاویر وکتور در طراحی لوگومی توانند قابل تغییر باشند، به طوری که کیفیت آن در طول ویرایش، فشرده سازی، افزایش حجم، ترکیب کردن با تصاویر دیگر و… هیچ تغییری نمی کند.

  • فضای کم:

حجم تصاویر وکتور بسیار کم است و فضای بسیار کمی را در هارد کامپیوتر اشغال می کند.

  • طراحی حرفه ای:

برای طراحی حرفه ای لوگو، باید در ترکیب نوشتار، نمادها و تصاویر گرافیکی به صورت فایل وکتور مهارت کافی را داشته باشید که تصاویر وکتور می تواند در زمینه به شما کمک کند.

 

چگونه با تصاویر وکتور طراحی لوگو انجام دهیم؟

 

چگونه با تصاویر وکتور طراحی لوگو انجام دهیم؟

 

شما به عنوان یک طراح لوگو، می توانید از نرم افزارهای ویرایش تصویر یا وب سایت های مختلفی مانند Logonomy برای طراحی تصاویر وکتور استفاده کنید. هم چنین، می توانید با یک طراح لوگو حرفه ای مشورت کنید تا برای شما طبق نیازتان یک لوگوی وکتور حرفه ای طراحی کند.

بهترین گزینه این است که شما طراحی لوگو را توسط سایت‌هایی انجام دهید که ابزاری موثر در اختیار شما قرار می دهند تا لوگو وکتور شرکت خود را به سادگی طراحی کنید.

برای این کار، شما می توانید مراحل زیر را انجام دهید:

شما باید ابتدا به عنوان یک طراح لوگو، مهارت های خود را در این زمینه بیشتر کنید، به گونه ای که بتوانید مهارت ترسیم و طراحی خود را با کمی خلاقیت ترکیب کنید و یک تصویر ساده از لوگوی خود بکشید.

حال می توانید از نرم افزارهای آنلاین یا نرم افزارهای رایگانی مثل ایلوستریتور استفاده کنید که از فرمت فایل وکتور پشتیبانی می کنند. با این نرم افزار می توانید اشکال هندسی ساده ای را که به طراحی لوگوی شما نزدیک است انتخاب کنید.

تعدادی وب سایت وجود دارند که هزینه کمی را از شما دریافت می کنند تا چند نمونه از لوگوهای طراحی شده که به درخواست شما نزدیک باشد را در اختیارتان قرار دهد. شما می توانید این لوگو ها را که با فرمت های SVG یا PDF هستند، به راحتی ویرایش نمایید.

نکته قابل توجه این است که برای طراحی لوگو وکتور باید مطمئن شوید وب سایتی که به آن مراجعه کردید، حتماً فرمت های مطرح شده در این مقاله را به شما ارائه می دهد تا ذخیره کنید.

شما بهتر است یک لوگوی ساده شامل چند تصویر هندسی را با هم ترکیب کنید و با ذخیره سازی آن از وب سایت مورد نظر تشخیص دهید که فرمت های ذخیره سازی با چه پسوندی هستند و آیا به شما امکان ذخیره فایل به صورت وکتور می دهند یا خیر.

بعد از انتخاب تصویر، می توانید نوشتار یا نماد مورد نظر خود را نیز به اشکال هندسی اضافه کرده و لوگوی مورد نظر خود را طراحی نمایید.

و نکته آخری که باید به آن دقت کنید این است که در قسمت ذخیره سازی فایل، لوگوی خود را با فرمت تصویر وکتور ذخیره نمایید تا مشکلی برای شما ایجاد نشود.