طراحی لوگو کار بسیار زیبایی است که اگر به آن علاقه داشته باشید، می توانید از این طریق به درآمد بالایی برسید. در ادامه با ما همراه باشید تا به بررسی این موضوع بپردازیم.

 

طراحی لوگو را می توان یک فرآیند خلاقانه در نظر گرفت که در آن تکنولوژی و هنر برای انتقال پیام و بر اساس نیاز سفارش دهنده و مخاطب با هم تلفیق می شوند.

اگر می خواهید طراحی لوگو را شروع کنید، بهتر است ابتدا مجموعه ای از کار ها و چک لیست هایی که باید انجام دهید را تهیه نمایید. با این وجود، هر طراح لوگویی که این روند را به درستی بشناسد و برای رسیدن به آن تلاش کند، می تواند بهترین بازدهی را برای مشتری داشته باشد.

 

چگونه طراحی لوگو را شروع کنیم؟

چگونه طراحی لوگو را شروع کنیم؟

برا شروع طراحی لوگو بهتر است یکسری مراحل را انجام دهید و طبق آن ها پیش بروید که در ادامه ما به برخی از آن ها اشاره می کنیم. این مراحل عبارتند از:

 

درک و آشنایی با مفاهیم اولیه:

پایه و اساس طراحی لوگو در این مرحله انجام می شود. در این مرحله شما باید با مفاهیمی مانند: زمینه فعالیت، اسم شرکت، اسم تجاری، اهداف، ارزش ها و مسائلی دیگر از این قبیل آشنایی اولیه داشته باشید تا بتوانید نیازهای کاربران خود را برطرف کنید. این مرحله مستلزم صبر و حوصله زیادی است.

اگر مشتری شما اطلاعات کافی از طراحی لوگو نداشته باشد، شما باید فرمی را در اختیار مشتری قرار دهید تا تعاریف و خواسته های خود را در آن بنویسد تا شما به اطلاعات کافی برسید.

پس دقت کنید که هر چه شما در زمینه طراحی لوگو حرفه ای تر باشید و درک درستی از آن داشته باشید، در این بخش راحت تر می توانید به نتیجه برسید.

 

جمع آوری اطلاعات:

در این مرحله شما باید اطلاعاتی را که در مرحله اول به دست آورده اید را دسته ‌بندی کنید. این کار باعث می شود تا شما به لوگوی نهایی و درخواست شده، نزدیک تر باشید.

پس شما به عنوان یک طراح لوگو باید آن چیزی که کارفرما از شما خواسته است را با علم و تخصص خودتان تطبیق دهید تا به یک نتیجه گیری نهایی دست پیدا کنید.

 

ایده پردازی و طراحی اولیه:

ایده پردازی اولیه در طراحی لوگو

بعد از این که شما اطلاعاتی را جمع آوری کردید، باید به سراغ طراحی اولیه بروید. درواقع، در این مرحله هر آنچه که به ذهن شما می رسد و هر ایده‌ای که دارید را روی کاغذ بیاورید و آن ها را رسم کنید.

حال شما در انتهای کار می توانید تعداد زیادی از ایده ها و طرح های اولیه خود را ترکیب کرده و بهترین گزینه را انتخاب کنید.

 

طراحی با جزئیات:

هر طرح و رسمی که در مرحله قبلی انجام دادید را باید با توجه به نیازها و خواسته های مشتری خود انتخاب کرده و آن را با جزئیات بیشتری رسم کنید تا به آن هدف نهای نزدیک شود.

در این مرحله باید یکسری نکات و قوانینی که در طراحی لوگو مطرح است و در برجسته سازی لوگو می تواند تاثیر زیادی بگذارد را رعایت کنید. قوانینی مانند:

  • سادگی
  • معنا و مفهوم
  • خلاقیت
  • خاص بودن
  • رنگ پذیری
  • سطح پذیری
  • سایز پذیری
  • پیوستگی و انسجام
  • نسبت طول و عرض

شما می توانید با رعایت این نکات و قوانین، به پیاده سازی و ارائه این طرح بپردازید و می تون گفت در این مرحله کار شما تقریبا ر به پایان است.

 

استراحت:

گاهی افراد این مرحله را جدی نمی گیرند، در حالی که این مرحله بسیار مهم است و می تواند ذهن شما را آرام کند. گاهی پیش می آید که شما مدت زمان زیادی را صرف کارکردن و طراحی می کنید ولی به نتیجه ای نمی رسید، درحالی که اگر شما مدتی را برای استراحت در نظر بگیرید، بسیار می تواند به شما کمک کند تا به طرح مورد نظر خود برسید.

 

طراحی دیجیتال:

در این مرحله شما باید با استفاده از نرم افزارهای گرافیکی، به طراحی لوگو بپردازید تا به آن طرح مورد نظر خود برسید.

 

بررسی نهایی:

بررسی نهایی در طراحی لوگو

در این مرحله شما باید بعد از طراحی دیجیتال، به عیب و ایرادات کارتان بپردازید و درنهایت، لوگویی که استاندارد می باشد را با مشتری خود به اشتراک بگذارید. اگر لوگوی طراحی شده با نیاز و خواست کاربر مطابق بود و کاربر نیز از طراحی راضی بود، می توان گفت کار تمام شده است و شما توانسته اید یک طراحی لوگو خوب را انجام دهید.