طراح لوگو کیست؟ بنظر شما واقعا طراح لوگو کیست؟ طراح لوگو فردی است که با دانش روانشناسی رنگ ها و تخصص کامپیوتری و توانایی کار با نرم افزار هایی همچون ایلاستراتور و امثالهم و همچنین استعداد ذاتی در این زمینه اقدام به طراحی اثری را می کند که تا اکنون وجود نداشته است.

یکی از بهترین راه ها برای راه اندازی یک کسب و کار حرفه ای، طراحی لوگو می باشد که در ادامه بیشتر با آن آشنا خواهیم شد.

در دنیای امروزه، طراحی لوگو می تواند بسیار درآمد زا باشد و به علت این که رقابت در آن بسیار زیاد است، همیشه بازار کار خوبی دارد. شما نیز می توانید با یادگیری طراحی لوگو، به درآمد برسید و اعتبار خودتان را در این زمینه افزایش دهید.

 

طراح لوگو کیست؟

طراح لوگو کیست؟

شما به عنوان یک طراح لوگو، باید بتوانید طرحی را بسازید که یک پیغام برای مخاطب داشته باشد یا مخاطب را با اهداف مجموعه آشنا کند.

طراح لوگو باید دقت کند که لوگویی که ایجاد کرده است، باعث پایین آمدن اعتبار کسب و کار نشود و باید ذهن کاربر را درگیر کند و در ذهن او ماندگار باشد. لوگو ها به گونه ای طراحی می‌شوند که روی محصولات مختلف و بنر ها و … قابل چاپ باشند.

 

طراح لوگو باید چه ویژگی هایی داشته باشد؟      

یک طراح لوگو، ابتدا باید با لوگو و نماد های مختلف آشنایی اولیه داشته باشد تا بتواند یک لوگوی تاثیرگذار و زیبا را خلق کند. البته غیر از اطلاعاتی که باید درباره لوگو داشته باشد، باید بتواند در زمینه های برنامه نویسی و کار با کامپیوتر و برنامه های گرافیکی نیز مهارت داشته باشد. در ادامه چند موذد از ویژگی های یک طراح لوگو را برای شما بیان کرده ایم که عبارتند از:

ویژگی های یک طراح لوگو

سادگی:

یکی از اولین و مهم ترین اصول در طراحی، یادگی می باشد که طراح لوگو باید به آن دقت کند.

 

ماندگار:

طراح لوگو باید بتواند طرحی را خلق کند که پیچیدگی نداشته باشد و در ذهن کاربران بماند. البته شما به عنوان یک طراح لوگو باید خلاق باشید و رنگی را انتخاب کنید که ماندگاری بالایی داشته باشد.

 

انعطاف پذیری:

طراح  لوگو باید بداند که لوگو یک عنصری گرافیکی است و ممکن است روی بنر ها، کارت ویزیت، پروفایل شبکه اجتماعی سازمان و … به کار رود، پس باید به گونه ای طراحی شود که انعطاف زیادی داشته باشد.

 

منحصر به فرد:

طرحی که منحصر به فرد باشد، می تواند تاثیر زیادی در افزایش رونق کسب و کارها شود. هم چنین، لوگوی خاص می تواند کسب و کار شما را از دیگر کارها، متمایز کند.

 

ویژگی های برتر بین فردی:

طراحان لوگو از طریق ایده هایی که از طریق تصاویر و متن به تصویر کشیده می شوند، هویت طراحی ها را نشان می دهند، پس مهارت های برتر بین فردی و ارتباطی می تواند در این زمینه به آن ها کمک کند.

شما به عنوان طراح لوگو اگر می خواهید برای شرکت یا مشتریان خود لوگو طرح کنید، ابتدا باید لوگوهایی که مدنظرتان است را به آن ها ارائه کنید و برای این کار به مهارت های گفتاری عمومی و مهارت های نوشتاری نیاز دارید.

 

خلاقیت:

اگر می خواهید یک طراح لوگوی موفقی باشید، باید خلاقیت داشته باشید. طراح لوگو برای برقراری ارتباط کامل هویت و شخصیت برند از طریق یک نماد کوچک، به خلاقیت نیاز دارد.

 

تسلط به مهارت های فناوری :

تسلط به مهارت های فناوری، بسیار مهم است که طراح لوگو باید به آن دقت کند. مهارت های فناوری را می توان تسلط به نرم افزارهایی مانند: لوگو ساز، فتوشاپ و سایر برنامه های گرافیکی دانست.

 

وقت شناسی و مدیریت زمان:

گاهی ممکن است شما به عنوان طراح لوگو، چندین پروژه همزمان داشته باشید و در این گونه مواقع باید بتوانید زمان را مدیریت کنید تا وقت برای همه پروژه های خود داشته باشید.

 

تایپوگرافی:

طراح لوگو باید بداند که تایپ می تواند عنصر مهمی باشد و ممکن است جزئیات آن یک لوگو را ایجاد و یا خراب کند. در واقع، دانستن نحوه ایجاد یک‌ طرح، انتخاب و یا جفت کردن نوع طراحی باتوجه به تصاویر یا پس زمینه، یک مهارت مهم است که به طور منظم در حرفه‌ی طراحی  لوگو مورد استفاده قرار می گیرد. شما باید به مهارت های زیر آشنا باشید و تسلط کافی داشته باشید:

  • ایجاد لوگو و انتخاب فونت
  • فاصله و کرنینگ
  • نمایش چهره ها در فضا با دیدگاه متعادل
  • اصلاح طرح ها و چیدمان ها
  • درک رنگ

 

مهارت های فناری طراح لوگو

داشتن دانش و حس رنگ:

برای ایجاد و خلق یک لوگوی زیبا و فوق العاده، باید اطلاعات کاملی در مورد پالت رنگ، نحوه شکل گیری رنگ های مختلف و یا حتی نحوه ی ارتباط رنگ ها با یکدیگر آشنا باشید.

با توجه به این که رنگها پیام می دهند و می توانند حس خوبی را به مخاطب القا کنند، بررسی مجموعه ای از رنگ های لوگو می تواند کمک کند تا با موفقیت رنگ های مناسب را در طرح های خود پیاده کنید و به روند کار و افزایش طراحی آنها کمک کنید.

 

تصویر سازی:

یک طراحی عالی می تواند تأثیر قوی روی مخاطبان داشته باشد. شما به عنوان یک طراح لوگو باید بتوانید مهارت تصیرسازی را تقویت کنید، زیرا توانایی به تصویر کشیدن، آن مهارت کلیدی است که به ایجاد چنین طرح های عالی کمک می کند.

یکی دیگر از مهارت های مهمی که هر طراح باید به منظور دستیابی به موفقیت یا حتی شناخته شدن از آن برخوردار باشد، انتقال پیام دقیق تعیین شده برای ارتباط می باشد. به این منظور که شما باید پیامی را که قرار است توسط لوگو به مخاطب رسانده شود را به درستی و با طراحی دقیق و بی نقص به مخاطب برسانید تا آن را درک کند.

 

آپدیت بودن:

هر طراحی باید بتواند در حوزه کاری خودش به روز باشد و با آخرین متد های طراحی آشنایی کافی را داشته باشد. اگر شما آپدیت نباشید، نمی توانید نیاز های مشتریان خود را برطرف کنید و هم چنین، آن ها نیز نمی توانند به شما اعتماد کنند و کارشان را به شما بسپارند.

 

به طور کلی، مهارت هایی که یک طراح لوگو باید داشته باشد، بسیار زیاد است و شما می توانید از آن ها بهره مند شوید. از جمله مهارت های مهم طراحی مورد نیاز برای طراح لوگو برای موفقیت در صنعت طراحی، می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • قاطعیت
  • کاربرد مناسب منابع دیجیتالی در پروژه ها
  • صبر
  • هدف گیری جمعیت شناختی با ارتباطات بصری
  • عیب یابی
  • مذاکره
  • برنامه ریزی
  • کار گروهی
  • انرژی و تلاش زیاد