طراحی لوگو چیست؟

طراحی لوگو برای یک سازمان، شرکت و یا حتی یک کسب و کار کوچک یکی از اساسی‌ترین اقدامات است که بدون آن هیچ تشکیلاتی نمی‌تواند چندان موفق و حرفه‌ای جلوه کند. اما آنقدرها که بعضی فکر می‌کنند هم کار ساده­ و پیش پا افتاده‌ای نیست. اهمیت داشتن لوگو و آرم برای هر کسب و کاری، حساسیت طراحی و دیزاین آن را بیشتر می‌کند، بنابراین انتخاب یک طراح لوگو و یک روش طراحی مناسب از اهمیت ویژه‌ای برخودار است. طراحی لوگو یک زیرساخت است که روش‌ها، اصول، ابزار و تکنیک‌های ویژه‌ای دارد.
برای متمایزبودن از رقبا باید لوگو و طراحی مختص خود را داشت.
هدف از طراحی لوگو چیست؟
دلایل متعددی برای لزوم طراحی لوگو برای هر برندی وجود دارد که از آن جمله می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
لوگو نشانه حرفه ای بودن شماست
اعتماد مشتریان را بیشتر به کسب و کار شما جلب می‌کند
راحت‌تر و با سرعت بیشتری قابل شناسایی خواهید بود

در بازار رقبا حرفی برای گفتن خواهید داشت و از آن‌ها متمایز می‌شوید

یک دید کلی به مشتری و مخاطبان از نوع کسب و کارتان می‌دهد
جلوه بصری کار شما را بیشتر کرده و در تمام تبلیغات مورد استفاده قرار می‌گیرد
لوگو بستری است که شما را حتی در سطح جهانی به مخاطبان معرفی می‌کند و به کسب و کارتان رونق می‌دهد
اما در کنار تمام این موارد پر واضح است که اصلی‌ترین هدف و مزیت داشتن لوگو، این است که یک برند در بازار هدف شناخته شود و در یاد و خاطر همه ماندگار شود. مانند لوگوی برند آدیداس که با شنیدن نام آن هم تصویر لوگو و هم تمام محصولات آدیداس را در ذهن مجسم می‌شود.

اصول طراحی لوگو
طراحی و دیزاین لوگو مانند هر علم و هنری اصول و قواعد خاص خود را دارد و برای دستیابی به اهدافی که از طراحی لوگو مد نظر است، باید چهارچوب و اصول و قواعد آن رعایت شود.، اگر اصول آن رعایت نشود اهدافی مانند ثبت آن، اجرایی کردن آن و…. به مشکل میخورد.

 

طراحی ست اداری چیست؟

طراحی ست اداری به مجموع سربرگ، پاکت نامه، کارت ویزیت، CD طراحی شده، سربرگ A۴ و A۵ ، پاکت A۴ و مواردی مانند کاغذ یادداشت، کارت های ورود و خروج کارکنان، لیبل و… گفته می شود
که براساس نیاز کارفرما، کارفرما انتخاب میکند که به چه چیزی نیاز دارد